Jak utworzyć wizytówkę Google Moja Firma?

Jak utworzyć wizytówkę Google Moja Firma?

calendar

2021-12-01

Z możliwości posiadania wizytówki w Google Maps skorzystać powinni przede wszystkim przedsiębiorcy lokalni, nawet ci, którzy nie posiadają własnej strony internetowej. Jednak narzędzie jest stworzone dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od wielkości prowadzonego biznesu i branży, w jakiej funkcjonuje firma.

Szczególnie dla mniejszych firm, które z różnych względów nie są wstanie przeprowadzić sprawnej kampanii reklamowej, to szansa na wypromowanie się w wynikach wyszukiwania, gdyż wizytówki zazwyczaj pojawiają się nad wynikami organicznymi w Google, przy większych natomiast - pomoże osobom w pobliżu na łatwiejsze dotarcie do siedziby firmy. Nie są to wszystkie zalety posiadania wizytówki Google. Dodatkowo, są nimi np.:

  • wyrażanie opinii na temat produktów lub usług przez Klientów firmy
  • możliwość wygenerowania trasy do siedziby firmy
  • Google Street View

Proces zakładanie wizytówki Google Moja Firma

Proces tworzenia wizytówki Google Moja Firma zaczynamy wchodząc na podany adres Z racji tego, że Google wspiera swoje produkty, niezbędne będzie posiadanie konto usługowe Google. Może to być Gmail, ale też dowolne inne konto usługowe Google.

Kolejnym krokiem jest wybór jednej z trzech dostępnych opcji: kreator wizytówki, import gotowego szablonu wizytówki, pobranie szablonu do uzupełnienia.

Na potrzeby tego wpisu skupimy się na pierwszej opcji, czyli utworzeniu wizytówki Google Moja Firma w oparciu o udostępniony kreator. Cały zabieg sprowadza się do wypełnienia kilku pól:

  • Nazwa firmy
  • Lokalizacja firmy
  • Obsługa klientów w firmie lub poza nią
  • Kategoria główna
  • Numer telefonu i adres strony internetowej

Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma

Kiedy uzupełnimy wszystkie dane w formularzu możemy przejść krok dalej i przejść przez etap weryfikacji nowo założonej wizytówki Google. Można to zrobić na trzy sposoby:

  1. Weryfikacja drogą pocztową, czyli wyrażenie zgody na otrzymanie kartki pocztowej, która zawiera kod weryfikacyjny. Po otrzymaniu listu możemy zalogować się w Profilu Firmy i za pomocą kodu, dokonać weryfikacji.
  2. Połączenie telefoniczne polega na skorzystaniu z automatycznego połączenia telefonicznego. Ta opcja nie zawsze jest dostępna. Jeśli jesteś w stanie ją wykorzystać, to po kilku minutach na podany przez Ciebie numer telefonu zadzwoni automat, który poda kod weryfikacyjny.
  3. Kod SMS to metoda spotkana z reguły podczas weryfikacji wizytówek, które już funkcjonują w Mapach Google. I to od dawna. Wówczas system Google uważa, że podany numer telefonu komórkowego należy do Twojej firmy i proponuje Ci wysłanie kodu weryfikacyjnego przy pomocy sms-a. Kod wpisujesz w panelu zarządzającym wizytówką Google.