Jak usunąć negatywne opinie z Google Moja Firma?

Jak usunąć negatywne opinie z Google Moja Firma?

calendar

2021-11-30

Jak usunąć negatywne opinie z Google Moja Firma?

Bezpodstawne negatywne oceny w Google stają się coraz większym problemem – zwłaszcza dla właścicieli małych i średnich firm. Zdarza się, że nieuczciwa konkurencja korzysta z usług osób oferujących wystawianie tego typu opinii. Niestety w większości przypadków są to opinie negatywne i bardzo trudne do usunięcia. Walka z fałszywymi opiniami jest bardzo trudna. Ludzie z Google w swojej polityce przewidzieli przepisy dla osób wystawiających oceny, jednak automatyczna weryfikacja ich przestrzegania nie jest łatwą rzeczą do wyegzekwowania. Założenie fałszywego konta i wystawienie opinii jest, niestety, banalnie proste. Usunięcie jej wymaga już większego wysiłku, ale nie jest niemożliwe. Co można zrobić z niezasłużoną negatywną opinią?

Metody zgłaszania fałszywych opinii Google

Pierwszym sposobem na pozbycie się negatywnej oceny z konta Google Moja Firma jest zgłoszenie naruszenia zasad regulaminu. Ta metoda jest najszybszą, a zarazem najprostszą drogą, która pozwoli nam oczyścić sekcję opinii z bezpodstawnych ataków na dobrą renomę naszej firmy. Wystarczy wówczas zalogować się na swoje konto, następnie przejść do Map Google i znaleźć wizytówkę swojego biznesu. Następnie wśród wszystkich komentarzy należy odszukać problematyczną opinię i kliknąć przy niej „Zgłoszenie naruszenia zasad”. Całość należy zweryfikować, podając adres mailowy oraz powód, który w najlepszy sposób opisuje stan faktyczny uzasadniający naruszenie regulaminu Google. Wystarczy, że wstawiona opinia nie będzie spełniała kryteriów Google, a zostanie usunięta w ciągu kilku dni od wysłania zgłoszenia.

Kolejnym sposobem na usunięcie opinii, która nie ma żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości, a jest prawdopodobnie przejawem nieuczciwej konkurencji, lub złośliwości osób trzecich, to zgłoszenie do ręcznej weryfikacji przez suport Google. Z tej opcji możemy skorzystać jedynie w przypadku, kiedy najpierw zgłosiliśmy komentarz korzystając z metody opisanej wyżej, a od nierozpatrzonego zgłoszenia minęły minimum 4 dni.

Plusem tej metody jest fakt, że będziemy nieć do czynienia z prawdziwym człowiekiem, a nie botem, który rozpatrywał nasze zgłoszenie w sposób maszynowy. To, co w tym przypadku działa na naszą korzyść, to możliwość samodzielnego opisu zdarzeń oraz powodu, dla którego uważasz, że dana opinia jest sprzeczna z regulaminem Google. Należy przede wszystkim zaznaczyć na samym wstępie konwersacji, że recenzja była wcześniej zgłaszana, natomiast nadal widnieje na koncie, mimo upłynięcia 4 dni. Decyzja działu pomocy Google Moja Firma po ręcznej weryfikacji problemu powinna wrócić do Ciebie w ciągu kilku dni. Jeśli ta decyzja nie będzie dla Ciebie satysfakcjonująca – zawsze możesz się od niej odwołać.

Co jeśli nie da się usunąć fałszywej opinii Google?

Każde zgłoszenie nieprzychylnego nam komentarza, który pojawił się na wizytówce Google Moja Firma, musi być odpowiednio uargumentowane i poparte dowodami, potwierdzającymi stan faktyczny zaprzeczający negatywnym opiniom. W przeciwnym wypadku zgłaszanie takich komentarzy, czy kontakt działem pomocy Google będzie bezcelowy. Pamiętaj, że konstruktywna krytyka w żaden sposób nie łamie punktów regulaminu. W takim przypadku wskazane jest wziąć głęboki oddech i skonfrontować się z niezadowolonym klientem odpisując w imieniu firmy na jego nieprzychylne uwagi w Naszą stronę.